Pagi Yang Indah

Yo Assalamualaikum budak budak, !
ye,, ketua kanak2 Ribena sudah mari !! 
huhu (tepuk tgn gemuruh) ==' krik2,,
sakai je ryha ni kan?? huahuahua,,
ok ryha dh lama x post pape kat blog kan? 
blog ryha dh berhabuk dah,, tp alhamdulillah,, 
semalam dh  bersihkan smua dan update ape yg perlu,,
kan??
hehe,, hmm esok masuk asrama,, 
hah? mesty korang nak ckp,, 
"entry masuk asrama again? Dah thu dh,, mesty ckp x nak balek"
hehe,, mana ade,, kali ni x cakap,,
just saje nk gtau esok ryha masuk asrama,,
manalah thu ade yg rindu kan kan??
hmm ,, tp,, 
ryha mmg ,, TAK NAK masuk asrama !!
Wargh !!!!!!!!

Tak nak ! tak Nak ! tak Nak !
Saksikan Esok Cerita Terbaru yg dipengarah oleh 
GadisIman -diri saya sendiri-
siaran langsung , 
pada pukul 4 ptg, 
9 Jun 2013, di tempat SAMER,
cerita ini sungguh menyayatkan hati semua org,
yang bertajuk,, tak nak duduk asrama,,
jalan cerita ini menunjukkan kanak2 perempuan yg 'agak'
cun ,, tak nak lepaskan tiang di garaj kereta di kantin SAMER 
yg bersebelahan dgn asrama Puteri,, 
Dia disahkan penyakit Meroyan dan sawan,,
kerana tak nak duduk asrama,,
ish ish ish,, itulah cerita nya,,
sedih kan?? aku dgr pon sedih ja,,
kalau jual ni mesty lariskan??

hahahhahaha nmpak x sifat ketidak warasan ryha di situ?
ya tahu,, aku pon nampak, *angguk2,
ok back to the topic,, lupekan asrama,,
sekarang ni fikir pasal kerja sekolah,,
OMK !!!
Kerja sekolah aku x pegang langsung! 
hehe peace no war bro,,

elleh ,, kalau cikgu tu marah,, wat ar muka toya an an an??
 "WHat the heck kamu x siapkan kerja sekolah ha?
dua minggu saya bg takkan x siap lagi kooottt" dengan gaya gedik,,
'eh eh minah ni,, sotong,, gedik,, aku sepak satgi ,, berterabur gigi jongang dia tu !
huhehe, wat muke toya,, 
" alah cikgu ! bukan x nak buat,, kerja sekolah tu yg x suh saya buat,,
saya pon x buat lah,, " ngee
hah kau ! sekali kena tempeleng padan muka kau hehe
biarlah,,
aku x kesah,, aku malas nak buat kerja sekolah,,
ya,, kalo aku cuti sekolah,, kerja sekolah aku pun cuti huahuahua,,
 ok,,, ryha sbnrnye nk cerita pasal Ex ryha,,
ryha syg dye smpai hari ni,,
ye, mmg ryha mnyesal minx putus dgn dye dulu,
tp sesalan itu ade kebaikan nya bukan?
couple tukan haram,,
haish,, aku x pam org zaman skang,,
slalu salah paham dgn ayat2 alquran kan,,
kan dalam alquran dah termaktub,,
Firman Allah di dalam surah yang sama, Surah al-Israa’ di ayat yang ke 32:
“Dan janganlah kamu menghampiri ZINA, Sesungguhnya ZINA itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (membawa kerosakan)” [al-Israa' 17: 32]
Ya, kedua-dua ayat yakni ayat ke-31 dan 33 mengiringi ayat 32 yang berupa larangan Allah terhadap kita mendekati zina.
Itulah perbuatan yang keji.
Perbuatan keji yang telah ditutup pintunya oleh Allah melalui pembetulan sosial melalui batas hubungan antara silang jantina, menjaga aurat, memelihara pandangan, dan sudah tentu pembetulan Aqidah, pandangan hidup dan sistem nilai yang mendasari perbuatan manusia.
Zina itu sudah ditutup pintu-pintunya melalui kepatuhan kepada peraturan itu.
Namun pintu zina kembali terbuka.
Dalam segala kemudahan yang diusahakan untuk manusia bergaul sesama mereka secara halal, yang HARAM itu juga menjadi pilihan.
Bermula dengan ruang chatting di internet, bertukar-tukar mesej prihatin dan nasihat, berpindah kepada ungkapan sayang dan perhatian, naik taraf kepada lonjakan keinginan untuk bertemu, dimulakan dengan makan minum mengambil angin, diuji dengan sentuhan tangan dan berakhir dengan ZINA.
ZINA bukan kesudahannya.
ZINA adalah permulaannya.
Kini,, Berlakulah pembuangan anak ,, di merata2 tempat mashaALLAH,,
kasihannya melihat anak kecil yang tak berdosa itu bukan?? 
Tak sempat buka mata tuk melihat dunia yg penuh dgn Syaitonirrajim ni,,
tp xpe,, bayi itu sudah mmg ALLAH letak dlm syurga yg kekal abadi,
MashaALLAH,, besar sungguh kekuasaan ALLAH,,

"Jangan menghampiri zina" ya itu Firman ALLAH pada khalifahNya,,
Couple tu pon kira "menghampiri ZIna"
wadduh,, tapi kebanyakannya,, ramai yg x amek berat 
hal ni kan?
Biarlah,, tu urusan dia dgn ALLAH,, moga diorang dapat Hidayah ALLAH,
EH dh salah masuk topik,,
haha sbnrnya xde topik pon, tajuk hari ni pon pagi yg indah,,
sekarang pukul 6 pg,, rajin x ryha? hahaha
sbnrnye malas,, tp digagahkan juga huahuahua,,
ok lah sambung nnty,, nak siap2 tuk brg2 pergi ke asrama,, 

got to go,, btw for my pembaca setia ,, A.I,, tunggu next post ok?
aku nk siapkan brg2 dulu,, hehe, mak aku dh start tukar jd 'Raksaksa' 
bye !
assalamualaikum~

No comments: