what ?! jatuh hati?

Assalamualaikum blog readersssss,,
berapa banyak ss dar,  =='',
hai u all,, hehehhee so,, ini adalah post kedua saya pada hari ini
hhahahaha,, morning,, mantong mantong ! mamai sgt ! haa
hari ni ryha nak citer mimpy ryha malam td,, 
ceht,, padahal tidur 2 jam je,, mimpi mcm 1 kamus tebal,,
ok,, hari ni ryha nak citerkan ttg mimpi ryha,,
ryha rasa,, ryha jatuh hati kat seseorang,, 
pandangan korang,,
"Oh yeke?,, ade aku tanya kau jatuh hati kat sesape k?"

HUwa !!! jangan lah bg respon macam tu,, 
tak sayang i  ke? ,, hikhik,, 
ok dear u all,
malam td ryha mimpi dgn seseorang kat taman,
tp x jelas sesapa,
hahaha mimpi kan mainan kan?,, 
sbnrnye ryha jatuh hati kat seseorang,, 
ryha anggar umur dye 19 tahun,, sbb muke dye yg 
'agak' Babyface tu,, so cute woah!
tp di mata aku dye sgt hensem mcm ni !!,,

woah !    sgt comel !! aku nak jerit mcm org gile,,
ok back to the topic,,ok,
 Tersebut lah alkisah ryha,,
*********************************************
 Masa tu ryha main bowling dgn kuarga ryha 
yg Ter'chenta' sgt ,, pastu,, tetiba,,
Gedebuk !! 
'Mak aih sape yg langgar aku ni?!!! aku cepuk dia satgi berterabur gigi kuning dye tu !
tak leh nak buat iklan colgate tgh alam ni ' bebelku sorang diri,
(Ceht macam cerpen kan? huahua,, bacajelah ! taknak tutup entry ni !)
Aku pandang depan,, eh, mamat tu dh bla ! macam lelaki !
Eh dia memey jantan pon,, tergantung plak ayat,, dasar laki tak de kesedaran sivik btol! 
woi ! pergi jadi form 2 blek lah ! 
aku jd form 2 lah byk 'berubah' kearah kebaikan ni,,
sbb cikgu sivik dia mmg 'Best' tahap Over,, 
kalau sesapa diajar oleh'nya' ,, confirm dia sedar kekurang keperihatinannye akan kesedaran sivik
Ayat BM, power argh ! kalo ustzh aishah ibrahim ade ni,,
confirm dpt 79.98% hahahahha !! sikit agy A,, 
eh back to the topic,,
 
Aku menarik baju ku yg kian singkat akibat jatuh 'gedebuk' tadi,
aku nampak jantan tu dtg kat aku,, 
permintaan korang 
"Ryha,, jaga percakapan tu,, tak elok, x nampak manisnya,,"
ok ok,, korang nak tgk aku manis kn? ok,, lembut ryha still lembut,
ryha nampak lelaki tu dtg kat ryha,,
ape lagi terkejut beruk ryha kat ctu ! 
muka ryha pon seteruk beruk ! beruk pon x terkejut gitu !
ryha yg over,, bukan terkejut sbb ape,,
dye comel sgt !! waah !! muke dye,, muke dye 
hensem gilak !!
oh ryha jgn kau bilang kau jatuh hati dgn mamat ni ?!!
NO WAY !!!
 tapi pandangan dia ! wadduh,, tergugat iman aku wo !

Hensem dye mcm ni lah !! serius hensem sgt,
aku pndg tempat laen,
elleh kerja part time setakat catering,,
bajet aku minat lah !! huhu,, kerja KFC lagi bagus ! huh,,
tiba-tibe,,
"Erm Awak ok x ni? sory langgar awak tadi dan x sempat minx maaf,
saya td ade hal emergency,, maafkan saya?,, ini gantinya," kata lelaki itu ,,
sambil menghulurkan gula2 kapas, mak aih ! bentuk hati !,,
 tiittt,, tiiitt,t,tiiiit,tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttttttttttttttttttt,,
mak aihh! jantung aku ni dupdap sbb teruja ke,,
tit,tit, sbb nak 'Bina rumah bawah tanah bertiang dua' ?
astaghfirullah !! ryha ryha !! bgn bgn !! 
*keluar dr lamunan,,
lelaki itu pandang berkelip kelip,, pahal mamat ni?
"Awak ok?"
"Hmm aku ok,, sory Ter'Blues' tgh alam" Kataku malu. 
"Blues?" soalnya,
"Owh mengelamun sebentar." kataku sambil memandang pemberiannya di genggamanku ini.
"ouh tak pe,, ok saya pergi dulu," katanya seraya pergi,
aku pandang dye,, macam x percaya ! wargh!!
prince charming ku jgn pergi tinggalkan aku !! 
 

~prince charming~
oh prince charmingku, byebye,,
aku pegang gula2 kapas tu smbile pergi ke arah kuarga ku,
dia ingat aku budak kecik ke bg gula2 kapas bagai? 
 
erk,, pahal keluarga aku pndg aku laen mcm ni?
aku wat salah ape? ade comot ke kat muke aku ?
*Usap muka bersihkan muka,
tak de pape,, hmm mata aku sembab ke? 
*Keluarkan cermin tgk mata, ok je,
mulut aku senget ke? raba2 mulut, ok je,
hidung aku terbalek? uish simpang malaikat 44! 
pegang hidung,, ok je,,

"Kenapa usha ryha camtu?"
"kau beli gula2 kapas tu guna duit sape? ke...." lorh wat ayat tergantung plak,
sepak satgi kang abg aku ni,, abg aku pndg akak aku,, akak aku jongket kening,,
heish guna bahasa isyarat, cepuk dua2 sekali kang ! 
"kau curi erk? " sambung akak aku,, Terbutang  mata aku,,
"Muka aku mcm pencuri ke kau ckp mcm tu?"
"eh xdelah,, hehe"
"ade org bgi aku td,, sbb nak tebus kesalahan tu je"
"ouhhhhhh......................................."
bape pnjg dh ouh korang tu ,, wadduh,,
"Eh adik,, sekarang giliran kau maen bowling,, lambat ar kau,"
"hmm yelah,, " sambil pndang ke bola bowling berwarna purple yg berada di tgn ku ini.
 "Gadis Iman Fighting !!" jeritku tiba2,,
krik-krik......
habis senyap tempat bowling tu 1 minit, dan menjadi seperti sediakala balik,
hahahahhaa,, gelak aku !, sambil tersenyum memandang bola pin di depan ku,
Target aku di capai ! 
yeah !!!!!! Straighttttttttt!!!!!!!!
 
**********************************************
 
Ha !  itulah alkisah yg x berapa best tu,, hehehe hensem kan?
sejak dari tu,, aku asyik2 teringat dia,, cara dia senyum,,
wargh,, best !! teringin nak bergambar dgn si dia,,
awak,, hensem hahahaha,,
ok got to go,, nak mandi,, -kantoi x mandi hehe-
ha ! sengih la kau sampai esok pagi !
dah ! gi mandi,, nak ikut? haha x malu,, ok got to go,, !
bye assalam

sorry ,, hari ni entry x bape best,, xdak idea ma~
enjoy the meal ok? huahuahua,,

 

4 comments:

SHIMI said...

Boleh buat cerpen tu.Cinta pandang pertama...

Gadis Iman said...

SHIMI,, okies,, mekaseh,,

Unknown said...

betul ke?

Gadis Iman said...

yep ,, btul!~