bismillahirrahmanirrahim

Ya Allah.... Maha Suci Engkau....
Engkau telah menciptakan aku, 
sedang aku ketika itu belum merupakan sesuatu yg dapat disebut....
Engkaulah yang memberi kepadaku 
akan setiap kejadian hidup dengan urusan yang mudah
Berupa pendengaran, penglihatan, hati
 dan yang lain iaitu kelebihan yang banyak.
Engkaulah memberi petunjuk kepadaku
 kejalan-Mu dengan perantaraan seorang hamba yang
Engkau telah mengutusnya kepada segenap umat manusia
 sebagai lampu yang menerangi.
Iaitu Muhammad bin Abdullah yang membawa berita gembira dan pemberi peringatan.
 Aku bersalah, aku berdosa dengan kekecewaan sepanjang masa....
Kemudian aku teringat dan aku bertaubat kepada-Mu dengan kehendak-Mu
dengan taubat yang sebenar-benarnya.
Di sinilah aku berdiri di pintu-Mu Ya Allah, dengan menangis, menyesal,
dan mohon ampun kepada Tuhan Yang Maha Pengampun.
Dengan penuh kerendahan, akulah seorang yang memohon keutamaan-Mu adalah Agung.
Ya Allah, janganlah Engkau menolak aku dan semua orang yang berdiri bersamaku dipintu-Mu
dengan kekecewaan dan kesedihan.
 Masukkanlah kami ke dalam golongan orang orang yang soleh yang sama mensucikan 
Engkau seraya memuji kepada-Mu sepanjang waktu.
Dan tetapkanlah pada kami kasih sayang dari sisi-Mu , maka kepada siapa selain Engkau
Ya Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Ya Allah....Maha Suci Engkau.....
"Ya Allah, Limpahkanlah rahmatMu dan sejahterakan olehMu dan berkatilah olehMu, keatas Penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W pembawa cahaya awal dan rahsia yang terpendam pada sekalian nama nama dan sifat sifat,,"
*********************************************************
Tangan dihulur maaf dipinta,
Erat hubungan sesama kita,
Semoga gembira di hari yang mulia ini,
Salah dan silap harap dimaaf,
Selamat Hari Raya Aidilfitri,
Maaf Zahir dan Batin.

Selamat Hari Raya Aidilfitri,
Maaf sekiranya ada tersilap,terkerek,terover,terkurang,terpoyo dan semua ter lagi.

.............................................................................................................................
Kata Al-Ghazali : yang jauh itu WAKTU,yang dekat itu MATI,yang besar itu NAFSU,yang berat itu AMANAH,yang mudah itu BERBUAT DOSA,yang panjang itu AMAL,SOLEH yang indah itu SALING MEMAAFKAN”

Salam aidilfitri maaf zahir dan batin

1 comment:

Unknown said...

Nice entry..saya datang singgah :)